torsdag, september 27, 2007

Mas Irene levererade


Vinet var grymt men först efter en dag. Det behövdes luftning. Sen infriades alla mina fantasier om den där flaskan.

Måste säga att min respekt för Messi steg, om möjligt ännu mer, efter gårdagens besök på Camp Nou. Jävlar i helvete vilken fotbollsspelare. Visst. Jag har sett hans kapacitet på TV förr naturligtvis men igår fick jag honom precis framför mig i första halvlek och det gick inte sluta titta. Han var på humör och sen verkade det som om han helt enkelt bara sprang ifrån motståndarna. Han tog bollen och drog. Det var ingen som hängde med. Grym första halvlek för övrigt. Henry hade det däremot lite tufft. Han fick inte till det. Det blev "nästan mål" hela tiden. Han såg desperat ut ett tag. Det kändes som om folket på läktaren märkte det när de började ropa "Henry Henry Henry" som för att ge stöd. Jävligt häftigt. Den där arenan är som från en annan värld. Så enkelt är det.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Är hyfsat avundsjuk över din vin/fotbollsresa. Såg matchen på TV och är precis som du ordentligt förundrad över hur en spelare ibland kan vara så överlägsen de andra...Keep up the good work!

KALLE sa...

Vilket jävla mål! Shit. Bloggen har för övrigt hållt toppnivå under din resa!

Anonym sa...

Latinos do it very good, they know how to keep the bollen på fuutterrrrna hela tiden!

Måste leta upp den där Mas Irene nästa gång jag klackar runt i Barca och leker Almodóvarfilm.

Anonym sa...

messi är den bästa fotbollsspelaren.
va glad man blir att du bloggar lite om barcelona :D

Klingan sa...

Visst Messi var bra, men Iniesta?! Den killen har ju vuxit något enormt.
Sen tror jag på en ketchupeffekt för den gode Thierry. Hans kvaliteter skiner igenom trots problem att göra mål, men det bottnar väl i att det är en ny klubb och miljö kanske.

Kul läsning från Barcelona Johan!

Dan (gearhead) sa...

Stadion är riktig grym, smått religös känsla att kliva in högt uppe och blicka ut över omgivningen...Men det är en märklig tystnad där ibland, de verkar vara rätt kräsna publiken. Men sedan när det händer något blir det ett jäkla liv. Kom ihåg en sekvens då jag var där och de spelade mot Villarreal, Iniesta gjorde mål och några riktigt duktiga dragningar och hela station sjön "Iniesta Iniesta"...bara så mäktigt.

Anonym sa...

Grymt avundsjuk på att du fick se just den matchen! Såg highlights från den igår och du har rätt... Messi kan bli den störste genom tiderna om han får vara skadefri!

Zabina sa...

Nu har denna bloggen väldigt tagit ett stort steg framåt! Fotboll! Det ultimata diskussionsämnet. Själv skriver jag nästan bara om bedrövelser... MFF alltså =p Förjävligt nu, tur att man har Arsenal och Barca också :D Henry gick från ena favoritlaget till det andra, tur för mig :)
Hoppas att du njuter där nere!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Kul att du hälsat på här nere "in my hood"

Man blir alltid glad när folk gillar stället man bor på. Stolt liksom.

Det är nog bara för att min son snackar katalanska. Eller nåt.

Men visst kan det vara svårt att få saker gjort här i Barcelona. Allt är bara så trevligt hela tiden.