fredag, september 28, 2007

Tillbaka på kontoret


Så då var min skrivresa slut. Som ni kanske förstår så blev det inget skrivet överhuvudtaget. Det blev vin och fotboll istället. Vin och Messi. Det var inte tänkt så men vad gör man? Kommer det inget ur hittepålådan så gör det inte det. Då får man göra annat istället.

Jag har redan hunnit med två föreställningar på Oscars denna vecka och fick riktigt bra ställ på scenen idag. Bra vansinne. Det kändes skönt. Nästa lördag firar vi 175 föreställningar... Man börjar kunna showen nu. Samtidigt måste jag säga att det går inte en enda föreställning då jag inte försöker få till detaljer. Jag jobbar hela tiden med något litet här och var. Just nu har jag gått in för att hitta på roliga saker om Gerd Hegnells mössa som hon har på sig. Hon spelar talpedagog och har bland annat en svart tjock tygsak på huvudet i några scener. Jag blev väldigt nöjd med min beskrivning av den mössan idag. " Du sitter där med en vidbränd fläsklfile lindad runt huvudet och förstör filminspelningen för mig! ":-) Roligt tycker jag. Det är tacksamt att lira mot henne. Hon är så rolig och min karaktär Roscoe står inte ut med den jobbiga talpedagogen som lägger sig i hela tiden. Utrymme för utbrott alltså. Utbrott som låter lite olika beroende på mitt humör. Idag blev det väldigt lyckat. Dessutom beslutade jag mig ungefär tre sekunder innan en entré till en annan scen att bara byta attityd fullständigt i inledningen. Det har precis varit visning av Roscoes första ljudfilm. Ett uppenbart fiasko. Jag står själv framför publiken och talar och brukar göra entré väldigt osäker och med en spelad rädsla. Nu gick jag ut stolt istället och fick ett större fall att spela på när jag blev dissad av våra utplacerade motspelare i salongen. Så kan man göra om man vill. Ändra lite alltså. Det ger liv. Bra dag på jobbet tycker jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

är du hemma i Sverige ?

Här kan vi se I walk the line.
Joaquin phoenix är riktigt vass som Johnny !

Det blir inte mycket bättre hur ska man hitta en mer intressant film !
June carter och Johnny det ör stort !

Time´s a changing det är så bra det blir !

Klingan sa...

Eh, hjälp en oinvigd. Vad betyder "större fall" ?

Vinnner Barca la liga i år?

***RHEBORG*** sa...

Statusfall. :-) Från högmod till missmod eller från stolt och erkänd till förtvivlad... typ så.

Självklart vinner Barca i år. Det är ett faktum.