söndag, oktober 07, 2007

Kongo talar till havet


Här är ett klipp till från inspelningen av Torsk på Tallinn. Jag är väldigt stolt för det är jag som plåtat denna scen med min egen videokamera. Tomas, Jag och Robert gick runt och bekantade oss med färjan då vi såg denna plats och eftersom Robert redan var ombytt så tog vi en bonusscen. Kongo talar till havet. Tjejerna bakom dörren är inte statister utan inte ont anande resenärer. Fotot är ju inte direkt av oscarskaraktär men... Jag minns att vår fotograf stod bakom mig och muttrade. Han ville plåta men det fick han inte. Det var min kamera. Puss Leif. :-)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart! Var, om inte på din blogg, skulle man kunna hitta sånt här bakommaterial? Jag hoppas det kommer mer.

Anonym sa...

Har blivid en del bakom på Torsk, hoppas att det kommer mer från annat och då särskilt Ben & Gunnar som är lika briljant.

Emil sa...

han får in det där aggressivt impulsiva gammel-alkis-beteende grymt bra. det känns som att han kan smälla till en när som helst, men han gör det ändå aldrig, men gränsen är hårfin.

Anonym sa...

Mer mer!

Anonym sa...

jag hoppas du är oändligt stolt över den filmen. fantastiskt rolig scen det där. jag vill minnas att den sekvensen när han skriker och spottar över relingen är med i filmen?

tack för allt
jag och mina vänner överlevde högstadiet tack vare percy tårar, nilecity och torsk på tallin!

vi gjorde även egna "filmer" som var ganska grovt influerade av dessa. haha

hare bra

Richard sa...

Hahaha första klass, galet kul :D

Jag säger som Peter Jihde, ge mig mer!

Thomas sa...

Håller med Mats. Mer bakomfilm till folket!

Anonym sa...

Fruktansvärt kul!

Känns helt magiskt att få se hur en av scenerna som jag skrattat mest åt någonsin kom till - tydligen helt improviserat.

Magin finns fortfarande kvar! Går inte en dag utan någon form av Nile City/Percy Tårar/Fyra filmer-referens.

Otroligt uppskattat Johan, att du lägger ut såna här små guldkorn då och då!

Anonym sa...

Kongo är större än Jesus.

Anonym sa...

helt klart en av mina favoritscener från filmen :) kul att veta att DU spelat in den