fredag, oktober 05, 2007

Våren

Jag har precis fått klart med att jag skall vara på Stockholms Stadsteater efter jul. Jag kommer att spela i "Första rummet" av Jonas Karlsson på lilla scenen. Det skall bli väldigt roligt. Emma Bucht som gjorde Nattpromenad regisserar. Ser oerhört mycket fram emot detta. Premiären ligger i Januari 2008. Den måste ni se och så skall jag försöka blogga från repetitionerna som snart sätter igång.

Jag kommer att spela den samtidigt som jag fortsätter på Oscarsteatern med Singin in the rain. Det blir teater teater teater med andra ord. Härligt. Världens roligaste jobb.

Sen blir det filminspelning längre fram i vår. Mer om det när det är helt klart. Det är det inte ännu och när det gäller film så betyder det verkligen att det inte är klart. Jag vet inte hur många projekt som jag dragit på och som sen somnat in. Att göra film är liktydigt med att ha tålamod har jag förstått.

För övrigt så har jag nu diskat tangentbordet och lagt det i torkskåpet. Jag är oerhört spänd på att se om det fungerar. Jag diskade det ganska våldsamt och använde dessutom en diskborste. Kaffet hade ju torkat in så det satt fast. Om det nu fungerar så kan man i princip bada med sitt tangentbord.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du och ditt tangentbord. Kaminmannen får plötsligt sin förklaring.

Anonym sa...

Cool parodi på dokusåpa några år försent... (Proffsig hemvideo...)

http://www.youtube.com/watch?v=mJVCwa8wPTU

Anonym sa...

Tjena Johan!

Bra att du tagit tag i tangentbordsdiskandet! En sak du bör tänka på är att du ska tårka tangentbordet nästan överdrivet länge så det blir riktigt torrt! Ta din uppskattning om hur länge du ska torka och kör ungefär 10 ggr det så får du bästa resultat:)



MVH

Tangentbordsdiskarexperten Martin

Anonym sa...

Bra att du får många roller! De gånger jag sett dig spela har jag alltid tänkt att du är en skicklig och intressant skådespelare!

Jag kan nog inte precisera vad du gör som berör och fungerar så effektivt men det handlar nog om livserfarenhet, analytisk förmåga, arbetserfarenhet från hantverket och chansartat mod. Det sista kanske är viktigast.

Jag tänker särskilt på värdefulla glimtar när du spelat mot Loa Falkman, Suzane Reuter och framförallt din roll i Fyra nyanser...Hoppas det är en modern och mångsidig pjäs. Lycka till! Michael Nilsson

Anonym sa...

Johan. Det går faktiskt ännu fortare i mikron. På ganska låg värme. Det är viktigt att komma ihåg att tangentbord inte är gjort i hårdplast utan i ett annat material som klarar mikro. Jag lovar. På hederord och allt sådant där. Testa. Jag är nyfiken på vad som händer.

Carl sa...

Johan Rheborg i ett nytt filmprojekt? Detaljer tack!

Anonym sa...

varje gång jag ser 'pappan' i Heroes så tänker jag på dig - och så känns han inte lika ond.

/mary

Anonym sa...

appropå elektronik, jag kräktes på min telefon så den gick sönder totalt, gick inte starta. nu två månader senare tvättade jag den under kranen några minuter, sen in i ugnen på 45° hela natten, vips så fungerar den som det ska! så nog ska tangentbordet tåla också!

Anonym sa...

Räknas teater verkligen som ett jobb??? Är det inte bara dom som inte vill/kan jobba som hamnar på teatern.