onsdag, februari 13, 2008

Den lilla molande magvärken

Jag skrev en sketch igår som jag tyckte blev väldigt bra. Den är till ett projekt i höst och då upptäckte jag hur skönt det var att bara sitta och skriva. Alltså att det är något som jag borde göra just nu. Det känns inte alltid så att skriva men igår så var det så påtagligt. Jag borde skriva och inte spela ännu mer teater nu när vi lägger ner Singin in the rain. Vi slutar ju den 15 mars och då var det tänkt att jag skulle göra några föreställningar av min monolog på Oscarsteatern mer eller mindre direkt efteråt. Det har varit klart ett tag och det har varit beslutat. Jag har ju skrivit om det i bloggen här också men idag så slog det mig alltså att jag egentligen borde skriva manus istället. Det är det jag vill göra nu direkt efter Singin. Så jag bokade av monologen.

Blev väldigt glad och stolt över mig själv. Det är så lätt att bara trycka undan den där känslan som man kan få... "Jag gjorde fel... jag borde gjort annorlunda" Men det gjorde jag inte idag. Jag lyssnade på mig själv. Jag tog fram den lilla molande magvärken, höll den i handen och lät den guida mig istället.

Fan vad bra jag är. :-) Jag växte lite.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bravo!

Anonym sa...

You're the driver!
Man ska leva sitt liv för sig osv.
Härligt med till synes obetydliga och rättfärdigade vardagshandlingar som får det att bubbla innombords.

Anonym sa...

Hur lång är du nu? 192 cm...?

Per Kjellin sa...

Jag håller med. Man ska inte köra något föör länge. Lägg ner när det inte känns bra längre och för de som vill se monologen finns en DVD som för övrigt finns i min DVD hylla men jag har även sett dig live så klart. Man hade ju chansen när du var på Rival och tog den. Till Er andra. Ladda inte ner skiten... Köp det fantastiska matrealet. Rheborg äger i i denna monolag. Inte för att han är själv untan för att han gör det.

Ingela sa...

Det var ett bra beslut du gjorde som avbokade.
Självklart ska du börja skriva. Jag måste tipsa dej om min favorit författare: Hans Gunnarsson! Läs "En kväll som dem här" en novell samling om relationer och mycket dialog. Han är även manus författare. (Jag älskar honom i smyg) Alla hans böcker är bra, speciellt den senaste.
Det kommer att gå bra för dej att skriva, jag glömmer aldrig ditt inlägg om sjukhuset utan personal för ett år sedan. Det var mycket bra skrivet.