torsdag, februari 12, 2009

Ännu en premiär avklarad

Så då var man äntligen på andra sidan och kan börja leva igen. Tror inte ni förstår vilken mental storm man går igenom innan en premiär. Speciellt en sådan som vi hade igår. Jonas Karlssons pjäs är allt annat än lättspelad och vi är i en pytteliten lokal så det känns som att filma en 70 minuter lång tagning med kameran i ansiktet. Det går inte att slappna av en enda sekund. Men den är bra. Jonas text är helt klart skarp och så är den musikalisk. Jag tycker att han har ett eget sound på det han skriver. Den är annorlunda. Kom och titta.

2 kommentarer:

Eva Nilzon sa...

Vad spännande! Ser fram emot att få sitta där i maj och se hur det blev!

Anonym sa...

Jag såg den idag, fantastiskt bra måste jag säga. Jag tror även att jag var den yngsta i publiken. Beröm till ert skådespel och till stämningen ni skapade.