lördag, december 05, 2009

10 minuters ljus


Jag brukar ju fotografera innan jag skall jobba på kvällarna. Men så här års är ljuset helt obefintligt. Igår var det i alla fall lite fint i tio minuter och blöta gator är ju alltid snygga på bild. Jag får snart börja spela lunchteater om jag skall fortsätta fotografera. Om två veckor har jag dubbla standup föreställningar på Ruby, i Göteborg, så då får jag lite ledig tid i dagsljus därnere. Det skall bli kul att köra upp kameran i nyllet på Göteborgarna. Då får vi se om dom är så goa som dom säger. :-)

5 kommentarer:

Susanne sa...

"Go i huv'et" är ju inte positivt så vi får hoppas att det är "goa gubbar" du råkar på i Göteborg... och blanka gator är snyggt, särskilt i sv/v.

Anonym sa...

Hallå Johan,

Undrar hur man kommer i kontakt med dig ifall jag är intresserad av att köpa lite bilder? Otroligt imponerad över dina bilder.

Maila mig gärna på akl2000@hotmail.com eller kommer du ha något vernissage snart?

MVH; Anna-Karin

***RHEBORG*** sa...

Om man vill köpa någon bild så kan man maila mig på johan@rheborg.org så fixar jag det.

MVH/
Johan

Anonym sa...

Oj, här slank jag in på din blogg fast jag egentligen skulle göra helt andra saker. Vilka bilder du tar! Vackra, melankoliska, lite sorgliga, roliga på sitt eget lilla svarta vis.
Plåtar du dem med en Leica? Vet inte ett skit om kameror, så jag fattar inte varför jag frågar, ha ha, men jag blev nyfiken om du verkligen gör det, eller kör med en modern latmans-variant.
Men mest ville jag bara säga att jag gillade dina bilder.
Hej hej!
Emma Hamberg

Strumpan sa...

Goa och goa.
Göteborgare bor ju i sveriges framstjärt. Slicka dem i pannan så ser du att det smakar klitta om dem. Om du tycker det är gött så.

Oj vad anonym du var Emma Hamberg!

Leica, kunde just tro det om dig Rheborg. Inte tusan vill du bli sedd med en usel Canon eller Nikon i näven. Canon är för Söder och Nikon är bara too Östermalm. Vete fan vart du bor förresten. Men fina bilder tar du verkligen.